Hirdetés

2018. július 21. (szombat) Dániel, Daniella

Baja

2017.01.17. 11:22:09

A Baja Energetika Kft. közleménye

Tájékoztatás a Baja Energetika Kft. által történő használati meleg-víz (HMV) szolgáltatással kapcsolatban felmerült problémákról:

Hirdetés

A Baja Energetika Kft. információi szerint Baja városában az ivóvíz minősége az elmúlt hónapokban megromlott, ezért a Baja Energetika Kft-t felelősség nem terheli. A Baja Energetika Kft. olyan vizet melegít fel, amilyent az ivóvíz hálózatból kap. Tárgyi problémával Baja Energetika Kft. naponta küzd, ennek ellenére az ivóvíz hálózatból átvett, és felmelegített víz (HMV) + hidegvíz minősége nem a Baja Energetika Kft. hibájából olyan, amilyen.

Ehhez kapcsolódik, hogy a vízminőség romlásának következtében történik a rendszer karbantartása (pl. főmérő órák cseréje), mosatása, csővezeték törések javítása. Ezekben az esetekben csak nyomásmentesített rendszer mellett lehet munkát végezni, melynek következtében minden esetben a „visszaadott” nyomás a víz minőségének romlását okozza. Ezen tevékenységek is függetlenek Baja Energetika Kft. tevékenységétől.

A HMV minőségére érkezett panaszok kivizsgálása során megállapításra került, csőtörés miatt munkálatok történtek az Újvárosi Lakótelepet is érintő ivóvíz csővezetéki szakaszon január 2. hetében, melynek következtében a HMV rendszerbe is szennyeződés került. Mivel a HMV rendszerben lévő használati meleg-víz állandó cirkulációban van - szemben a hideg ivóvizes rendszerrel - a tisztulási folyamat is más, adott esetben hosszabb folyamatot vesz igénybe. Ez adhat magyarázatot arra, hogy amíg a hideg ivóvizes rendszer szemmel láthatólag tisztább, addig a HMV rendszerben tovább észlelhető a szennyeződés - a HMV rendszerben használatos mechanikus szűrők működtetése mellett is. A Baja Energetika Kft. az elmúlt hetekben nem végzett olyan karbantartási, javítási munkálatokat, mikor is a HMV cirkulációs rendszer leállításra került volna.

A Baja Energetika Kft. a városi ivóvíz rendszerére csatlakozva, a hálózati ivóvizet hőcserélőkön való felmelegítéssel szolgáltatja a távhő rendszerén lévő felhasználók felé a használati meleg-vizet. A HMV rendszere úgy működik, hogy a Baja Energetika Kft. 24 órán, és 365 napon át folyamatosan cirkuláltatja a HMV-t, hogy minden kifolyónál (meleg vizes csap) szinte azonnal rendelkezésre álljon a szabályozás szerinti 40 C-os víz. Ezen HMV rendszer tulajdonviszonya összetett, ugyanis a cirkulációs rendszer vízszintes részei a Baja Energetika Kft. felelőssége és tulajdona, a társasházakban lévő függőleges ágak (strangok) a társasházak felelőssége és tulajdona. A Baja Energetika Kft. a saját tulajdonban lévő ágak rekonstrukcióját évről-évre folyamatosan végzi, az elhasználódott csővezetékek korszerű műanyag csövekre való cseréjével. Ez javasolt a társasházak számára is, hogy a függőleges ágak cseréjét végezzék el.

Ezekből adódóan, amennyiben a több mint 40 éves, sok helyen elhasználódott csővezetékeken nem olyan minőségű és hőmérsékletű HMV folyik, úgy annak eldöntése sem egyértelmű, mely szakasz „hibájából” történik a probléma. Ennek ellenére a Baja Energetika Kft. rendszeresen elvégzi az adott szakaszok tisztítását (átmosatását) különös tekintettel azokra az esetekre, mikor is a Baja Energetika Kft. tevékenységéből adódóan (pl. karbantartások, javítások) szennyeződhet a HMV rendszer.

2017.01.17.

Baja Energetika Kft.